Londýn, Londinium, nohy odešly... ach!

23. února 2018 v 12:56 | Monty |  Naše výlety
Ač se právě teď hraje semi ČR-Rusko, mě nic neodradí od toho, abych napsal mé pocity a dojmy z malého "běžného" výletu do Londýna. Hned ze začátku se musím zmínit, že jsme s přítelkyní poprvé letěli letadlem. V pohodě, oukej. myslel jsem si, že to bude horší, nebylo...

Tak si stojíte na letišti v Mošnově, kde vás dovezl kamarád, který pospíchal, takže strach z letedla je v tuto chvíli irelevantní, protože strach z jeho rychlé jízdy, zastínil strach z letadla :-D, a zjistíte, že vlastně máte čas, protože Mošnov, je opravdu takové malinké letišťátko. Let na Stansted, což je zase malé Londýnské letišťátko, vzdálené 60km od Londýna, uděhl rychle, jenom 2 a půl hodiny. Zorientovat se na něm, je v pohodě, protože je vše krásně označeno a odbavení je také rychlé. Z letiště vás odvezou buď autobusy, ale my pro pohodlnost a rychlost využili StanstedExpress, což je vlak přímo do stanice Liverpool street a z něj pak metrem Circle line na Victoria, kde jsme bydleli asi 600m od stanice. Podotýkám, že na Liverpool street, na doporučení kamarádky Smíška, která tam v okolí žije, jsme si koupili Oyster kartu za 5liber a naplnili za 25. Ještě nám zbylo cca 5liber, což se určitě zneužije. Ubytování bylo maličké, ale příjemné, kuchyňská linka atd. Záchod sice na chodbě a sprcha na prvním patře, ale co už. Nevěř všemu, co je napsáno na Bookingu :-D.

Ráno jsme vstali celkem brzo, což u mé drahé polovičky je zázrak :-D. Od našeho ubytování jsme došli k Buckinghamskému paláci kde, světe div se, bylo jen cca 15 lidí. Klídeček. Pak přes St. James park jsme se dostali do Wenstminstru, kde z náměstíčka jde vidět vše. Parlament, Big Ben a vlastně celé opatství. Kousek je Downing street, kde bylo policistů jak nakakáno. Hned na proti byl slavný Montgomery, zvaný Monty. Přes řeku člověk vidí Londýnké oko a Mořský svět. Přešli jsme přes most a šli jsme kolem Temže až k Tower Bridge. Dokonce naproti oku je Shrekovo dobrodružství, což je prodejna Dreamworks, kde si můžete koupit vše od Shreka až po Pandu.
Procházka vedla kolem divadel a zajímavých míst na druhé straně Temže. Velké množství katedrál. Došli jsme k Millenium Bridge, které se stačilo postavit po zničení Voldemorta :-D, vedle něj je "Shakespearovo" divadlo Globe. Kousek od něj je Borough Market, kde moje drahá polovička podotkla, že by byla raději hadem. No a to už jsme se doplazili k Tower Bridge a po přejítí řeky ke kasárnám Tower Hill. A to už se blížila tma, tak jsme to vzali na Leadenhall Market a bohužel tam Harry Potter nebyl :-D. Kde by jen mohl býýýýýt.... King´s Cross. Metrem to bylo krapek rychlejší. No obchůdek a vozíček jsme našli, ale nikde Potter :-D. Takže zpátky k Tower Bridge, který se mezitím zahalil do barev, protože se setmělo. Pak metrem na Westminster, kde jsme viděli osvícené Oko a skoro Big ben a zpět na Victoria přes královnu a opatství.

Ráno jsme si řekli, že se kouknem na Williama, který sídlí v Kensingtonském paláci. Doma nebyl, ale park je pěkný, velký a kopie náhrdelníku a naušnic, které se v paláci prodávali, byli pěkné a také pěkně mastné :-D. A pak už jen přes Baker stret na Liverpol street, vláčkem na letiště a trošku se proběhnout a najednou jste doma...

Fotky najdete v Galerii.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.